czwartek, 9 października 2014

Literacka Nagroda Nobla

Dosłownie przed chwilą ogłoszono, kto w tym roku jest laureatem Nagrody Nobla w dziedzinie literatury - to Patrick Modiano - pisarz francuski, wielokrotnie nagradzany w swoim kraju.

źródło

Uzasadnienie Akademii brzmiało mniej więcej tak:

"Za sztukę pamięci i dzieła, w których uchwycił najbardziej niepojęte ludzkie losy i odkrywał świat czasu okupacji".

Wstyd przyznać, ale do tej pory nie słyszałam o tym pisarzu. Lektura jego twórczości wciąż przed mną.

Znacie, czytaliście?

Podobno wielu typowało, że w tym roku wygra Murakami - co o tym sądzicie?

8 komentarzy:

  1. I ja nigdy nawet nie słyszałam tego nazwiska. Ale pewnie teraz będziemy mieć wysyp w księgarniach różnych książek autora:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będzie trzeba zapoznać się z twórczością autora :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nie słyszałam o tym pisarzu - niestety ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także po raz pierwszy słyszę to nazwisko... No, ale teraz to już na pewno zapamiętam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Murakami chyba się już oswoił z tym, że Akademia za nim nie przepada :). Nie słyszałam nigdy o Modiano, ale chętnie zapoznam się z jego twórczością, która tematycznie jest mi dość bliska.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o nim... niestety. Murakami znowu musi to przeboleć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja także niestety nie czytałam, ale nie gustuję w poważnej literaturze. :)
    Pozdrawiam, Shelf of Books :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Murakami ma jakiegoś pecha, osobiście uważam, że należy mu się ta nagroda. A tegorocznym nobliście niestety nie słyszałam nigdy, ale z pewnością wydawnictwa będą wydawać jego książki, więc może będzie ku temu okazja. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu, witaj w moim książkowym świecie. Ucieszę się, jeśli zechcesz zostawić po sobie ślad w postaci komentarza. Każda opinia jest dla mnie ważna, również ta negatywna, ale proszę Cię przy tym o kulturę wypowiedzi.

Opisując książki, staram się działać w zgodzie z własnym sumieniem. Publikuję tu moje opinie, a zrozumiałym dla mnie jest, że każdy ma swój gust i to, co podoba się mnie, nie musi Tobie. Zatem zarówno sobie, jak i Tobie życzę wyrozumiałości ;)