wtorek, 1 lipca 2014

Claudia Welch, Równowaga twoich hormonów. Równowaga Twojego życia

Kolejna pozycja z mojej zdrowotnej biblioteczki. "Równowaga Twoich hormonów. Równowaga Twojego życia" to pozycja, z którą warto się zapoznać, żeby przekonać się, jak ważnym elementem składowym naszego organizmu są hormony.

"Równowaga Twoich hormonów..." podzielona została na trzy części. Pierwsza z nich prezentuje podstawowe informacje o yin i yang, pokazuje jak działają hormony (płciowe i stresu). Wszystko to pozwala zrozumieć przyczyny naszych problemów. W kolejnej części zamieszczone zostały dane o różnych zagadnieniach medycznych, które dokuczają kobietom w wyniku zaburzonej gospodarki hormonalnej (menstruacja, kontrola poczęć, płodność, menopauza, zdrowie piersi i serca, osteoporoza), a trzecia część publikacji - zawiera informacje, jak przywrócić równowagę hormonalną; jakie są najważniejsze elementy zdrowego trybu życia. W niej znajdziemy również porady, jak radzić sobie ze stresem, jak go zwalczać (jednym z lepszych lekarstw jest... śmiech!).


Czasy mamy takie, a nie inne... Jednak zawsze zastanawia mnie, czemu tak bardzo pędzimy na nowością, nowoczesnością, a zapominamy, że to, co stare, dawne, tradycyjne niejednokrotnie pomoże nam bardziej, aniżeli blister tabletek z pobliskiej apteki? Ja sama z roku na rok staję się chyba bardziej otwarta na porady osób starszych ode mnie - słucham i chłonę to, co mogą mi one przekazać. Ileż tam jest mądrości! Szkoda, że nie zawsze potrafiłam to docenić... Warto pamiętać, że często tradycyjne sposoby leczenia pomogą nam szybciej niż tony rozmaitych pigułek. Niestety istnieją też takie choroby, których bez wsparcia farmakologicznego nie da się pokonać. Ale wracamy do naszych głównych bohaterów, czyli hormonów.

Autorka pokazuje, że to właśnie problemy z hormonami wpływają na złe samopoczucie wielu kobiet, ich kłopoty z bólami menstruacyjnymi czy menopauzą. Lekarze, zamiast dotrzeć do przyczyny, przepisują tabletki i na tym kończy się leczenie. A kobiety często nadal męczą się ze swoimi dolegliwościami lub mają problemy z zajściem w ciążę... Dlatego tak ważne jest utrzymanie hormonów na właściwym poziomie. Jak to często powtarzają nasze babcie: lepiej zapobiegać niż leczyć. Ważne jest to, byśmy uświadomili sobie, gdzie i w czym popełniamy błędy. To dobry początek zmian.

Książka jest swoistą odpowiedzią na to, co w obecnych czasach stanowi podstawę wielu chorób i dolegliwości - mowa tu oczywiście o... stresie. Autorka proponuje nam rozmaite metody zaczerpnięte z Tradycyjnej Medycyny Chińskiej oraz Ajurwedy, a także korzystanie z zachodniej nauki. To wszystko ma pomóc nam utrzymać nasze hormony na odpowiednim poziomie. Oprócz eliminacji stresu równie ważne są dieta i styl życia, jaki prowadzimy.

Ciekawe dodatki znajdujemy na końcu publikacji: dowiemy się, jak wykonać ajurwedyjski masaż ciepłym olejkiem albo na co mogą się nam - kobietom przydać okłady z olejku rycynowego.

To pozycja, z którą - moim zdaniem - powinna zapoznać się każda kobieta. Każda z nas podświadomie zapewne zdaje sobie sprawę, jak ważne są dla nas (i naszego potencjalnego potomstwa) nasze hormony, jednak nie zawsze potrafimy o siebie odpowiednio zadbać. I ta lektura daje nam pewne wskazówki, tłumaczy, co zawdzięczamy naszym hormonom i jak mamy sobie radzić, kiedy przychodzą "nasze" dni. Książka ta pokazuje nam w dosyć przystępny sposób, jak hormony kontrolują zdrowie. Pewne zastrzeżenia, które mam do tej publikacji dotyczą języka, który wręcz przesiąknięty jest Tradycyjną Medycyną Chińską. Pragnęłam dowiedzieć się jak najwięcej o hormonach samych w sobie, ale najprawdopodobniej nie doczytałam dokładnie podtytułu książki. Cóż, zdarza się ;)



Za egzemplarz recenzencki dziękuję portalowi SZTUKATER oraz Wydawnictwu Studio Astropsychologii :)

Grubość książki: 2,40 cm

2 komentarze:

  1. Oj, nie, takie książki zdecydowanie nie są dla mnie. Nie sięgam zbyt często po poradniki.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu, witaj w moim książkowym świecie. Ucieszę się, jeśli zechcesz zostawić po sobie ślad w postaci komentarza. Każda opinia jest dla mnie ważna, również ta negatywna, ale proszę Cię przy tym o kulturę wypowiedzi.

Opisując książki, staram się działać w zgodzie z własnym sumieniem. Publikuję tu moje opinie, a zrozumiałym dla mnie jest, że każdy ma swój gust i to, co podoba się mnie, nie musi Tobie. Zatem zarówno sobie, jak i Tobie życzę wyrozumiałości ;)