piątek, 22 listopada 2013

Spotkanie z p. Mariuszem Szczygłem :D

Z powodu postępującej sklerozy zapomniałam sie pochwalić, że w miniony wtorek byłam na spotkaniu autorskim z panem Mariuszem Szczygłem. Na pewno pamiętacie prowadzącego pierwszy w Polsce talk-show "Na każdy temat" :-)

p.Mariusz Szczygieł wraz z panią moderatorką
Przepraszam za jakość zdjęć, ale siedziałam dosyć daleko :P

Miejska Biblioteka Publiczna po raz kolejny postanowiła zaprosić do naszego miasta kogoś wartego uwagi czytelników ;-) Tym razem padło na Mariusza Szczygła - znanego dziennikarza, który wielką estymą darzy naszych południowych sąsiadów - Czechów i który popełnił na ich temat kilka książek (tytuły: Niedziela, która zdarzyła się w środę, Gottland, antologia, 20 lat nowej Polski w reportażach według Mariusza Szczygła, Kaprysik. Damskie historie, Zrób sobie raj oraz Laska nebeska).

p.Mariusz Szczygieł :)

Jedno z pierwszych pytań moderatorki spotkania  (pani Danuty Lubina-Cipińskiej) dotyczyło zainteresowania Czechami - skąd ono się wzięło. Pan Mariusz opowiedział wtedy o swoich przygotowaniach do wywiadu z Heleną Vondráčková i różnych językowych chochlikach (dla nas język czeski jest śmieszny, dla Czechów - to nasz język brzmi niczym seplenienie dziecka).

W trakcie spotkania pan Mariusz opowiadał między innymi o ateizacji Czech, o ich podejściu do śmierci. Nasi południowi sąsiedzi lubią używać życia tu na ziemi, bo nie bardzo wierzą w jakiekolwiek życie pozagrobowe. Tematów, których poruszył, było naprawdę wiele. Powiem Wam jedno, wyszłam stamtąd z "suchymi zębami" - wiecie, o czym mówię ;-) :D Dawno się tak nie uśmiałam. Pan Szczygieł jest rasowym mówcą, który potrafi sypać zabawnymi anegdotami jak z rękawa. Wyszłam bardzo zadowolona i usatysfakcjonowana, z postanowieniem przeczytania wszystkich książek jego autorstwa - przypilnujcie mnie;-)

3 komentarze:

  1. Nie powiem, że Ci nie zazdroszczę;) A książki czytaj, są świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiesz, że nie poznałabym tego Pana. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę zmienił się, faktycznie prowadził ten program, a ja się zastanawiałam skąd to nazwisko znane też skleroza :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi Gościu, witaj w moim książkowym świecie. Ucieszę się, jeśli zechcesz zostawić po sobie ślad w postaci komentarza. Każda opinia jest dla mnie ważna, również ta negatywna, ale proszę Cię przy tym o kulturę wypowiedzi.

Opisując książki, staram się działać w zgodzie z własnym sumieniem. Publikuję tu moje opinie, a zrozumiałym dla mnie jest, że każdy ma swój gust i to, co podoba się mnie, nie musi Tobie. Zatem zarówno sobie, jak i Tobie życzę wyrozumiałości ;)